Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fyzikální simulace ve virtuální realitě
Grünseisen, Vojtěch ; Navrátil, Jan (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Tato práce popisuje použití knihoven SDL, OSG a ODE jako nástrojů pro tvorbu her a jejich integraci do herního enginu. Je popsána obecná teorie o detekci kolizí a její role ve fyzikálním enginu. Použité knihovny jsou taktéž popsány. S použitím vyvinutého enginu je vytvořena a řízena demonstrační herní scéna obsahující tělesa pospojovaná ODE Jointy. Obsah scény a ovládání aplikace úmyslně připomíná styl first person shooter her.
Operator's station for Perseus mobile robot
Sabó, Marek ; Jílek, Tomáš (oponent) ; Burian, František (vedoucí práce)
This thesis deals with the design and implementation of application for control of mobile robot. In the introductory section is discussed used platform GEARS-SMP, the principle of functionality of protocol for servo motors control, format M-JPEG and standard H.264. Further work is dedicated to analysis of designing user interface in robotic applications, available options for control devices and hardware used in remote controller. The following part focuses on the design of robotic application, especially on graphic user interface and virtual head-up display and follow-up implementation of created application in Raspberry Pi. In the end, thesis describes implemented software solution and compares resulting application with the created design.
Operator's station for Perseus mobile robot
Sabó, Marek ; Jílek, Tomáš (oponent) ; Burian, František (vedoucí práce)
This thesis deals with the design and implementation of application for control of mobile robot. In the introductory section is discussed used platform GEARS-SMP, the principle of functionality of protocol for servo motors control, format M-JPEG and standard H.264. Further work is dedicated to analysis of designing user interface in robotic applications, available options for control devices and hardware used in remote controller. The following part focuses on the design of robotic application, especially on graphic user interface and virtual head-up display and follow-up implementation of created application in Raspberry Pi. In the end, thesis describes implemented software solution and compares resulting application with the created design.
Fyzikální simulace ve virtuální realitě
Grünseisen, Vojtěch ; Navrátil, Jan (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Tato práce popisuje použití knihoven SDL, OSG a ODE jako nástrojů pro tvorbu her a jejich integraci do herního enginu. Je popsána obecná teorie o detekci kolizí a její role ve fyzikálním enginu. Použité knihovny jsou taktéž popsány. S použitím vyvinutého enginu je vytvořena a řízena demonstrační herní scéna obsahující tělesa pospojovaná ODE Jointy. Obsah scény a ovládání aplikace úmyslně připomíná styl first person shooter her.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.